Retourneren

Retourneren
 

Binnen hoeveel dagen kan ik een bestelling retourneren?
Je kunt artikelen die je bij ons hebt gekocht, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. 

Onder welke voorwaarden kan ik de bestelling retour sturen?

  1. Binnen 14 dagen na ontvangst
  2. De producten ontvangen we graag onbeschadigd retour
  3. Stuur de producten in de orginele verpakking terug of in de zo orginieel mogelijke verpakking
  4. Bij producten die beschadigd, is de consument verantwoordelijk voor de waardevermindering 
  5. Producten waarbij je zelf hebt geprobeerd een gebrek te herstellen, worden niet geaccepteerd


Hoe kan ik een bestelling retourneren?
De producten die je terug wilt sturen, doe je weer in de verpakking waarin je je bestelling hebt ontvangen.
Bij je bestelling ontvang je een retourformulier (met een retourlabel en -instructie. Op het formulier geef je aan welke producten je terugstuurt. Het formulier doe je bij de artikelen in de doos of enveloppe, je plakt de doos of enveloppe goed dicht en plakt het retourlabel erop. Afhankelijk van het product dat je terugstuurt, is het proces als volgt: 

  • Past wat je terugstuurt in een envelop? Dan kun je die per post naar ons opsturen. Een postzegel is niet nodig.
  • Is je pakket lichter dan 31 kg en niet groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Breng het pakket naar een servicepunt van DPD, je ontvangt hiervan een verzendbewijs.
  • Is je pakket zwaarder dan 31 kg of groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Neem contact op met info@cehn.nl om een afspraak te maken voor het afhalen van je bestelling.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
Eens per week behandelen we de teruggestuurde producten. Het duurt dus maximaal 7 dagen voordat je je geld van ons terug hebt. Zodra we jouw retour hebben verwerkt, ontvang je van ons een e-mail. Voor producten die op de juiste manier zijn teruggestuurd, ontvang je een e-mail met een creditfactuur. Op de dag dag je deze e-mail ontvangt geven wij opdracht om het geld aan je terug te storten. 
Heb je bij het retourneren niet aan onze voorwaarden voldaan? Dan blijft de betalingsverplichting bestaan. In dat geval ontvang je daarvan altijd bericht.
Stuur je je hele bestelling terug en heb je verzendkosten betaald? Dan storten we ook de verzendkosten aan je terug. 
 


Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen?
De retourprocedure voor een verkeerd geleverd of beschadigd product is hetzelfde als de procedure voor het terugsturen van producten. De procedure is hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. Geef op het retourformulier ook aan wat je van ons verwacht; wil je een nieuw product ontvangen of wil je dat wij het aankoopbedrag crediteren?
Terugsturen en retourneren is altijd gratis. 

Hoe krijg ik mijn geld terug?
Hoe je je geld terugkrijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald. Alle betalingen worden via Sisow.nl verwerkt en terug gestort.

  • iDEAL: we storten het betaalde bedrag terug op je rekening
  • Creditcard: we storten het bedrag terug op je creditcardcardrekening. Neem voor meer informatie over terugstortingen met je creditcard contact op met je creditcard maatschappij.
  • Betaling achteraf: AfterPay stort het bedrag aan je terug. 

Kan ik een product ruilen via de webshop?
Het is niet mogelijk om producten uit onze webshop te ruilen. Je kunt je artikelen volgens de retour procedure terug sturen en in de webshop een nieuwe bestelling plaatsen.